3 فاکتور اصلی موفقیت
سایت تفریحی و سرگرمی آراز بلاگ

3 فاکتور اصلی موفقیت

نویسنده : Hamid_SP | تاریخ : 10:21 - پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:موفقیت,فاکتورهای موفیقت,روش های موفقیت,موفقیت در تجارت,

 

 

 

 

 

آگاهی

 

ظواهر ابزار سنج زندگی هستند. نحوه ای که خود را معرفی میکنید مقیاسی از شما ایجاد می نماید که دیگران بر اساس آن شما را تصور کرده، در موردتان قضاوت نموده و رفتار می نمایند. همه روزه با افرادی روبرو خواهید شد که مایلید آنها را تحت تاثیر قرار دهید، خواه افراد بالادست باشند و خواه مشتریان بالقوه. حتی کسانی که زیر دست شما کار می کنند را نیز برای ایجاد نمودن یک رابطه کاری مفید باید متاثر نمایید. برای رسیدن به کامیابیهای بزرگ لازم است بعنوان نمونه بارزی از نزاکت و اعتماد بنفس در جامعه ظاهر شده و در این زمینه مرتکب هیچ اشتباهی نگردید - بخت و اقبال فقط یکبار بسراغ شما خواهد آمد.

 

همیشه باید برای ایجاد یک تاثیر گذاری مناسب آمادگی داشته باشید. اگر چه ممکن است این کار در ابتدا نیاز به کمی سعی و تلاش داشته باشد، ولی بعد از مدتی عادی خواهد شد.

 

نکات زیر شما را برای شروع کارتان یاری خواهند نمود.

 

 

لباس مناسب برای تاثیرگذاری

 

اجازه دهید از خارجی ترین لایه آغاز کنیم: لباسهای شما. دو دست از بهترین کت و شلوارهایی که در استطاعت شما است را خریداری نمایید. یک پیراهن شیک بر تن نموده و کفشهایتان را واکس بزنید. اکنون که دنده در دست شما است، بیاموزید که چگونه می توانید از آن استفاده کنید. همیشه راست قامت بایستید؛ نه تنها باوقار بنظر خواهید رسید، بلکه لباسهایتان نیز بسیار گران قیمت تر جلوه خواهند کرد.

 

محکم دست دهید

 

نمیتوانم بگویم که یک دست دادن خوب و مناسب چقدر حائز اهمیت است. مردم از آن متوجه ابهت و بزرگی شما میشوند. مطمئن شوید که دستتان کاملا خشک باشد؛ یک دست مرطوب و چسبنده خوشایند نبوده و نشانگر عصبانیت و دستپاچگی می باشد. دستها باید درنقطه تلاقی انگشت سبابه با شست بهم متصل شده و خود دست دادن باید سفت و محکم باشد.

 

تماس چشمی را حفظ کنید

 

همیشه در چشم فردی که با او در حال گفتگو هستید نگاه کنید. روی برگرداندن نشانه خستگی و یا توجه اندک و سرسری می باشد. به پایین نگاه کردن سستی و تزلزل را میرساند. نگاه خود را بطور ثابت و با حالتی دوستانه حفظ کنید.

 

مهربان باشید

 

شما باید سرچشمه ای از لذت برای دیگران باشید. کلید این کار مهربانی است، از آنجایی که شما را انسانی منطقی و معاشرتی نشان خواهد داد. یک لبخند طبیعی و پیوسته تنها چیزی است که نیازدارد.با اینحال حد و مرز خود را بشناسید؛ مهربان بودن به معنای دوست کسی بودن نمی باشد. به دیگران احترامی مقتضی نشان دهید تا آنها نیز مقابله بمثل نمایند.

 

با فصاحت سخن بگویید

 

سخنرانی  شما باید شفاف، باز و دقیق باشد. آمیختن "ااا.." ها به جملات بهترین راه برای از دست دادن علاقه شنوندگان بوده و باعث عدم توجه کامل آنها به شما میگردد.

 

متقاعد سازی

 

شما تاثیر مثبتی از خود بجای گذاشته و مورد توجه بسیار زیاد کارفرمای خود قرار گرفته اید. این فرصتی برای شما جهت درخشیدن و پیشرفت محسوب میگردد.

 

تصور میکنید که ایده ها و دیدگاه های شما نسبت به بقیه بهتر و منطقی تر هستند و میخواهید دیگران را راجع به این موضوع قانع کنید. اگر از قوانین هنرمتقاعدسازی  آگاه باشید، کار بسیار آسان خواهد بود. فروشندگان، سیاستمداران و مکتب سازان از این قوانین بخوبی اطلاع دارند. چه چیزی در آن شخص وجود دارد که شما را وادار به پذیرش مینماید؟ به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید چگونه میتوانید چنین تاثیری را در خود بوجود آورید.

 

مخاطبین خود را بشناسید

 

هیچ عذری برای یک تحقیق و بررسی ضعیف پذیرفته نیست. شناختن مخاطبین و شرایط آنها کلیدی است برای یافتن بهترین راه برای قانع نمودن و هدایت دیگران. تا جاییکه میتوانید از شرکت خود اطلاعات کسب نمایید؛ چه تغییراتی در آن اعمال شده و در چه سمت و سویی در حال حرکت است. پیش بینی نیازها و ارائه راه حل برای آنها بشما در وادار نمودن دیگران برای پذیرش ایده هایتان کمک خواهد کرد.

 

خودتان را قانع کنید

 

پیش از اینکه بخواهید آماده متقاعد نمودن دیگران شوید، باید خودتان را قانع کنید. تنها زمانی میتوانید موضوعی را به دیگران بقبولانید که خودتان واقعا و کاملا از بهترین بودن بودن آن موضوع اطمینان حاصل نموده باشید.

 

از لیستی شروع کنید که دلایل بهترین بودن شما را برای شغلتان تشریح کند. هر نکته را بصورت دقیق خوانده و شروع به باور آن نمایید. هرگونه شک و شبه می تواند در نحوه معرفی شما نمایان شده و تلاشهایتان را هدر دهد.بهترین فروشندگان کسانی هستند که بهترین مشتریان خودشان میباشند. آنها عاشق چیزی هستند که می فروشند و حقیقتا باور دارند که نظر دیگران نیز باید همین باشد.

 

کلمات کلیدی و تعابیر را تکرار نمایید

 

انسانها مخلوق عادات بوده و بنابراین در مورد شناخته شده ها و آشنایان احساس راحتی میکنند. تاکید کردن بر عبارات کلیدی محبوب و ایده هایی از قبیل درآمدها، سود سهام، پاداش و مساعده جذب ادراکات و قوای تشخیص اغلب مردم میشود.

 

ایده های خود را با نیازهای دیگران مرتبط سازید

 

متصل نمودن ایده و یا محصولتان با آنچه که مخاطبین تمایل به آن داشته و یا بسیار علاقمندش هستند، ابزاری عالی برای متقاعد سازی محسوب میگردد. آگهی دهندگان هر زمانی که محصولاتشان را با نیازهای اساسی مانند غذا، مسکن و امنیت مرتبط می کنند، در واقع از همین اصل بهره می برند. اگر در زمینه تجارت فعالیت می نمایید، لازم است که جذب نیازهای تجاری شوید: رضایت مشتری، دوام محصول، بهره وری، پس انداز و سود.

 

علاقه شنونده را توسط جریانی مناسب برانگیخته کنید

 

یک "سمفونی" موفق دارای ساختاری بسیار مدبرانه میباشد. جمله بندی، آهنگ صدا و ترتیب کلمات در تاثیرگذاری سخنرانی شما نقش بسیار با اهمیتی را بازی می کند. به چگونگی شروع ارائه مطالب و عکس العمل مخاطبین دقت نمایید.

 

با یک حرکت جلب توجه کننده شروع میکنید و یا بایک عبارت اطمینان زا و یا با جمله ای که باعث برانگیختن حس نیاز و تمایل گردد؟ آیا بصورتی رسمی صحبت می کنید؟ آیا از حرکات مخصوص سخنرانی بطور مؤثر بهره میبرید؟ زبان بدنی را چطور دخیل میکنید؟ آیا مطالبات و ادعاهای مثبت شما بصورت ضمنی یا آشکار شرح داده شده است؟توجه به این نکات در معطوف نمودن و شیفتن مخاطبین بسیار اهمیت دارد

 

قدرت

 

افرادی که در تجارت بسیار موفق هستند خوب می دانند  که از قدرت و نفوذ خود چگونه استفاده و آنرا حفظ نمایند.

 

قدرت داشتن اغلب به معنای دورنگاهداشتن خود از لحظهاست -- با نگاه کردن به گذشته و آینده، به اشتباهات و  احتمالات. یک مجموعه عقاید عملی و استراتژیک به شما کمک کند تا بتوانید اتفاقات آینده را پیش بینی نموده و در نتیجه زمانیکه شرایط بوجود آمدند، برای مقابله با آنها  آمادگی لازم را خواهید داشت. نکات زیر شما را یاریمیکند تا در همان لیگی باشید که بزرگان تجارت جهانی در آن مسابقه داده اند.

 

قدرت افشانی کنید

 

اولین قانون استفاده استادانه از قدرت تسلط یافتن بر تصویر خودتان است. با قدرتمند بودن و قدرتمند ظاهرشدن، دیگران خواهند خواست که خود را با شما پیوند دهند. مردان قدرتمند یا می خواهند هم پیمانان شما باشند یا شما را همچنان در حال تلاش و کوشش برای موفقیت نگاه دارند. پس با خود همانند یک پادشاه رفتار کنید. با صلابت بنشینید و یا راه روید، پیرامون خود را با افراد با نفوذ پر کرده و خود را باوقار بپندارید.

 

همیشه بهترین کارتان را انجام دهید

 

همیشه از خود و دیگران انتظار بهترین ها را داشته باشید. چیز دیگری برای گفتن لازم نیست به جز اینکه: برندگان خواهان انجام چیزی می باشند که بازندگان رغبتی به آن ندارند.

 

احساسات خود را پنهان و کنترل کنید

 

بزرگترین موانع قدرت، احساسات میباشد. به همین دلیل است که باید بر آنها مسلط شوید. مخصوصا عصبانیت می تواند مهلک باشد. عصبانیت باعث مکدر شدن قضاوت گردیده، شما را در سیلابی از خشم و طغیان فرو برده و به وجهه تان صدمه خواهد رساند. احساسات را تحت کنترل خود درآورید تا به بهترین نتیجه دست یابید. یک قدم به عقب برگشته و ذهن خود را از موقیعت ناخوشایند کنونی رها سازید. این باعث خواهد شد به موضوع بصورتی واقعی نگریسته و منطقی ترین تصمیم را در مورد آن اتخاذ نمایید.

 

از قدرت خود استفاده سوء نکنید

 

در انتها باید از گرفتار شدن در دام خود بزرگ بینی اجتناب کرده و در برابر وسوسه بدست آوردن قدرت بیشتر مقاومت نمایید. طمع و حرص پایان ناپذیر برای قدرت بسیاری از افراد را به دیار نابودی فرستاده است. حد و مرز خود را دانسته و زمانیکه به حد کافی قدرتمند شدید به همان اندازه اکتفا کنید.

 

مسئولیت پذیر باشید

 

عملکردهای افرادی که در قدرت بسر میبرند اغلب پی آمدهای دور از دسترسی دارد. فرق نمیکند که یک نفر تا چه اندازه محتاط است، به هر حال اغلب بهترین طرح ها نیز دچار انحراف خواهند شد. اگر چنین شود، باید آمادگی رویارویی با آنرا داشته باشید. این طبیعت بشر است که برای یافتن  کسی که قربانی خود شود به جستجو بپردازد، اما اشخاص محترم، مسئولیت اعمالشان را بعهده میگیرند. انجام چنین عملی بیانگر آن است که شما برای پذیرش اشتباهات خود به انداز کافی قدرتمند می باشد. و اگر برای جبران اشتباهات خود وارد عمل شوید، تحسین برانگیز تر خواهد بود.

 

نکته آخر

 

آخرین مسئله ای که برای رسیدن به موفقیت لازم است پشتکار و استقامت میباشد. داشتن استعداد نیمی از پیکار است؛ باید آنرا بکار ببندید. و اگر در ابتدا موفق نشوید... ادامه اش را میدانید.

 

زندگی کردن به همراه این سه قانون، همانطور که قبلا نیز گفته شد، موفقیت شما را تضمین خواهد نمود. و اندکی بلند همتی و انگیزه شما را به موجودی توقف ناپذیر مبدل خواهد کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


دسته بندی : <-PostCategory->
برچسب‌ها: <-TagName->